Clientenondersteuning

Wilt u graag advies bij het vinden van de juiste hulp? Of vindt u het moeilijk om te praten met de gemeente of een zorginstelling? Dan kan de onafhankelijkecliëntondersteuner u helpen. 

Wat kan een cliënt­ondersteuner voor u betekenen?

Een cliëntondersteuner:

  • kent het aanbod in zorg en ondersteuning in uw regio en weet de weg hiernaartoe;
  • Luistert goed naar uw wensen, ziet mogelijkheden en bespreekt waar en bij wie u zorg of ondersteuning kunt krijgen;
  • kan meegaan naar gesprekken.

De cliëntondersteuner is geen hulpverlener, maar helpt u om zorg of ondersteuning te organiseren. De onafhankelijke cliëntondersteuner staat los van zorgorganisaties. Een cliënt­ondersteuner inschakelen kost u niets.

Deze hulp is gratis en u heeft vooraf geen beschikking van de gemeente nodig.

Mensen met een Wlz-indicatie hebben recht op cliënt­ondersteuning via hun zorgkantoor of één van de aangesloten organisaties voor cliënt­ondersteuning in hun regio. Zie hiervoor: overzicht cliëntondersteuning per zorgkantoor.

 

Voorbeelden

Klik op onderstaande voorbeelden voor het verhaal.

 

Meer informatie en contact

U kunt contact opnemen met de cliëntondersteuner via het formulier rechts, of met onderstaande gegevens.

T. 06 1834 3944
E. onafhankelijkeclientondersteuner@buroflo.nl

 

Klik op onderstaande folders voor meer informatie.

 

        

Clientondersteuning van BuroFlo        Cliëntondersteuning in de regio

Contact met de cliëntondersteuner

Wilt u gratis hulp en advies van een cliëntondersteuner? Vul dit formulier in of bel naar 06 183 439 44.